Latvija nutraukė „minkštąją“ propagandą skleidžiančio televizijos kanalo transliacijas

Ketvirtadienį, spalio 21 d., Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba (NEPLP) priėmė sprendimą nuo šių metų spalio 26 d. anuliuoti rusakalbiams skirto  propagandinio kanalo „Pervyj Baltijskij kanal (PBK) Latvija” transliavimo licenciją.

Beje, NEPLP verdiktas buvo grindžiamas ne sunkiai įrodoma „minkštąja“ prorusiška propaganda, o gana konkrečiomis priežastimis. Pasak tarybos, per metus „PBK Latvija“ programose užfiksuoti trys reikšmingi elektroninės žiniasklaidos įstatymo pažeidimai. Pirmasis pažeidimas – kitų elektroninių žiniasklaidos priemonių sukurtų programų transliavimas savo eteryje, antrasis – reikalavimo, kad 51% per savaitę rodomų audiovizualinių kūrinių būtų sukurti ES, nesilaikymas, trečias –  visuomenės sveikatai grėsmingos informacijos apie „Covid-19“ skleidimas. Vienoje iš  „PBK Latvija“ laidų buvo skelbiama, kad „Covid 19“ yra liga, kuriai būdingas žemas užkrečiamumo lygis, ir nuo jos neva galima apsisaugoti valgant silkę…”.

Prieš metus NEPLP uždraudė Latvijos teritorijoje retransliuoti devynis Rusijos televizijų kanalus, kurių tikrasis beneficiaras yra milijardierius Jurijus Kovalčiukas, įtrauktas į sąrašą asmenų, kuriems taikomos ES sankcijos.

2021 metų vasario pradžioje Latvijoje metams uždrausta „Rosija RTR“ transliacija dėl neapykantos kalbos  Ukrainos atžvilgiu. Nuo šių metų liepos Latvijoje kabelinės televizijos bazinio paketo papildomas programas privalo sudaryti 80% turinio, kuris buvo sukurtas valstybine kalba ir ES kalbomis, ir tik 20% gali būti kitomis kalbomis, įskaitant rusų. Privatūs asmenys, neteisėtai žiūrintys Rusijos kanalų programas per palydovinę televiziją, Latvijoje baudžiami bauda.

Igoris Vatolinas (Игорь Ватолин)

 

Autorius:
Voras Online
Žiūrėti visus straipsnius
Palikite komentarą

Autorius: Voras Online